Είμαστε στα μέσα Ιουλίου και οι παραλίες είναι γεμάτες κόσμο. Άνθρωποι κάθε ηλικίας αλλά κυρίως νέοι και νέες δροσίζονται στη θάλασσα και στις πισίνες .Τους απασχολεί η εμφάνισή τους, το αν τους κοιτάνε από τις διπλανές ξαπλώστρες και αν φαίνονται καλοσχηματισμένοι οι κοιλιακοί τους.



Έτσι , ξαφνικά τα γυμναστήρια ασφυκτιούν από κόσμο και όλοι κάνουν από μία πρωτεϊνική δίαιτα. Δεν είναι όμως τόσο απλό! Το σώμα δεν είναι έτοιμο να δεχθεί τόση πρωτεΐνη ούτε να υποστεί τόση ταλαιπωρία .

  • Το ουρικό οξύ , που προκύπτει από το μεταβολισμό των πουρινών, δηλαδή  πρωτεϊνών, αποβάλλεται από τα νεφρά. Επειδή το ουρικό οξύ είναι δυσδιάλυτο στο νερό, η υπερουριχαιμία έχει ως αποτέλεσμα να εναποτίθενται κρύσταλλοι ουρικού νατρίου σε διάφορα σημεία του σώματος και κυρίως στις αρθρώσεις (ουρική αρθρίτιδα ή ποδάγρα) αλλά και σε διάφορα όργανα, όπως στα νεφρά, όπου προκαλούνται νεφρικές βλάβες.
  • H CPK (κρεατινική κινάση) ανιχνεύεται κυρίως σε σκελετικούς μυς και ιστούς σπλάγχνων (π.χ. καρδιά εγκέφαλος) και αποτελεί ένζυμο που συντελεί στην παροχή ενέργειας .Αποτελεί επίσης δείκτη σωματικής υπερκόπωσης. H σωματική υπερκόπωση είναι παθολογική κατάσταση που χαρακτηρίζεται από επίμονη εξάντληση των σωματικών μυών, η οποία προέρχεται από υπερβολική άσκηση ή ανεπαρκή ξεκούραση κατά την διάρκεια παρατεταμένων χρονικών περιόδων. Η μυοσφαιρίνη, βασικό συστατικό των μυικών κυττάρων απελευθερώνεται σε μεγάλες ποσότητες στο πλάσμα και στη συνέχεια απεκκρινόμενη από τα νεφρά μπορεί να προκαλέσει απόφραξη νεφρικών σωληναρίων, και οξεία νεφρική ανεπάρκεια.
            Όσο η κρεατινίνη είναι στα φυσιολογικά όρια (φυσ.τιμές 0,6-1,3 mg/dl) και η ουρία χαμηλή (φυσ.τιμές 10-50 mg/dl) όλα βαίνουν καλώς. Μόλις όμως η κρεατινίνη φτάσει crea>=1,3mg/dl ,τότε τα πράγματα δυσκολεύουν. Δυστυχώς, δεν υπάρχουν σημεία για να αντιληφθείς ότι κάτι δεν πάει καλά πέρα από τις εργαστηριακές εξετάσεις. Συνήθως το αντιλαμβάνεσαι τυχαία και τότε η βλάβη μπορεί να είναι μη αναστρέψιμη. Πρέπει λοιπόν να προσέχεις για να έχεις....
            Οι νεφρολόγοι συστήνουν μακριά από πρωτεϊνούχα σκευάσματα. Σημειωτέον ότι πολλές φορές αυτά τα σκευάσματα αυξάνουν και τα ηπατικά ένζυμα . Η πρωτεϊνη που μπορούμε να προσλαμβάνουμε καθημερινά πρέπει να είναι από την τροφή μας και όχι παραπάνω από συγκεκριμένα γραμμάρια, ανάλογα με το σωματότυπό μας. Επίσης συμβουλεύουν μακριά από τα ενεργειακά ποτά γιατί επιβαρύνουν νεφρά και καρδιά. Από ανθρακούχα καλό είναι να προτιμάμαι πορτοκαλάδα και λεμονάδα ελληνικής παραγωγής που είναι πλούσια σε ζάχαρη αλλά χωρίς τόσα συντηρητικά που βλάπτουν  ήπαρ και νεφρά. 



            Πρέπει να γίνει και ιδιαίτερη αναφορά στις νέες , που αυτή την περίοδο κάνουν έντονη άσκηση μαζί με πρωτεϊνούχες δίαιτες.
            Η απότομη μείωση του ποσού του σωματικού λίπους μπορεί να προκαλέσει διαταραχή στις ορμόνες και ως εκ τούτου και στον κύκλο τους. το σώμα μιας γυναίκας είναι εξαιρετικά ευαίσθητο σε ενεργειακές διακυμάνσεις. Όταν μια γυναίκα ακολουθεί μια περιορισμένη διατροφή (ειδικά αν αυτή είναι νηστεία ή παράλειψη γευμάτων) ή κάνει πολύ έντονη σωματική άσκηση για πολλές ώρες ημερησίως, το σώμα της αναγνωρίζει αυτό το αρνητικό ισοζύγιο ενέργειας ως απειλή για την επιβίωσή της. Έτσι τερματίζει τις «μη ουσιώδεις» διαδικασίες του σώματος, όπως την αναπαραγωγή. Με λίγα λόγια, γίνεται άγονο. Ο επιστημονικός όρος για αυτό είναι υποθαλαμική αμηνόρροια.


                  

            Γι’αυτό προτείνω ....Κορίτσια και Αγόρια που λιώνετε στο γυμναστήριο και περνάτε όλη μέρα με 4 ασπράδια και ένα μπούτι κοτόπουλο...ΧΑΛΑΡΩΣΤΕ....θα φτιαχτούν και οι κοιλιακοί, θα χαθούν και τα κιλά , αλλά πιο αργά....πιο υγιεινά!